Sabtu, Mac 13, 2010

SUSAH JUGA

Mulai Selasa kelmarin, kita orang kena buat kerja tambahan kerana ada tugasan baru sedangkan kakitangannya belum ada lagi. Bos janji akan memberi ganjaran 10% daripada gaji asas sehingga jawatan berkenaan diisi.

Jadi tak ada ruang berehat selain dari waktu makan. Itu pun kita orang semua kena berkejar-kejar kerana nak solat zohor lagi. Oleh sebab itu Bid tak dapat la nak buat N3 baru atau pun ziarah2 ke. Balik rumah lagi la tak boleh nak buat sebab netbook tu cuma ada masa kakak balik rumah je.

Nasib la, sebab nak beli sendiri pun mahal juga tu dan tiap-tiap bulan bayar pun mahal juga. Hati memang hendak, tapi nanti Mak mesti mengamuk sebab masih ada banyak lagi keperluan lain. Mahu tak mahu sabar jer ......

5 ulasan:

  1. Salam BID.
    Itulah sebenarnya erti kehidupan. Segalanya tidak senang & indah, tp bg setiap dugaan itu ada hikmah & ganjarannya jika kita tabah menghadapinya.

    BalasPadam
  2. Salam.
    Tak apalah BID .. bukan perkara besar pun. Kan masih ada rezeki utk guna kemudahan tempat kerja & kongsi kakak punya kan?

    BalasPadam
  3. Aslmkm BID.
    Sabar, tentu ada rezeki lebih nanti, insya Allah. Lagi pun, mmg jelas masih boleh masuk internet juga. Sentiasa bersyukur, nnti lbh murah rezeki.

    BalasPadam
  4. Kepada DANZ, KERI & CIKDAH:
    Salam juga utk semua.
    Terima kasih di atas sokongan & segala nasihat ya. Bid amat menghargainya.

    BalasPadam
  5. Salam BID.
    Sabar saja .. byk lg org yg jauh tdk bernasib baik .. jangan saja pandang di atas!

    BalasPadam