Selasa, Julai 13, 2010

SERAM BACA BERITA

Akhir-akhir ini semakin kerap cerita tentang mangsa rogol dan juga cerita pembuangan bayi. Bila membaca cerita yang menunjukkan kekejaman yang melampau, seram rasanya.

Seminggu ini Bid dah rasa macam fobia pula. Ini adalah ikutan cerita yang Bid dengar tentang adanya budak-budak lelaki yang sentiasa mencari mangsa di sekitar bandar dan kampung Bid.

Kekadang Bid pulang lewat sedikit dan sampai di simpang masuk ke rumah tu waktu sudah senja. Memang selalu selalu ada budak-budak lelaki yang suka mengusik. Tetapi Bid tak tahu samaada mereka adalah terdiri dari golongan yang dimaksudkan.

Apa yang jelas, semalam Bid benar-benar rasa takut. Tambahan masa tu hujan pula. Selain tiga orang pemuda yang duduk di tempat menunggu bas, tak ada sesiapa lagi. Seram betul!

Alhamdulillah mereka tidak mendekati Bid. Hanya sekadar mengusik-usik seperti biasa. Bid berlari pulang ke rumah. Jauh juga rumah Bid dari simpang jalan.

Hari ini Bid sudah minta Mak atau adik datang tunggu Bid di simpang sekiranya Bid tak sampai rumah selepas pukul 6.30 petang. Harap-harap Bid akan dijauhkan segala musibah bersabit dengan gejala sosial yang amat menyeramkan.

7 ulasan:

  1. Aslmkm.
    Bawa sentiasa amalkan membaca Ayat Kursi + ayat 9 surah Yassin ya. Insya Allah, selamat dari semua musibah begitu.

    BalasPadam
  2. Salam Bid.
    Kena lebih berhati-hati ya.
    Bagus nasihat Datin Dr Fauziah di atas ni ... ikut la!

    BalasPadam
  3. Salam Bid.
    Mesti berhati2 & jaga diri ya!

    BalasPadam
  4. Salam Bid.
    Ya, Bid kena lebih berwaspada.

    BalasPadam
  5. Aslmkm.
    Lalu jer arini. :)

    BalasPadam