Sabtu, Mei 01, 2010

SESAK DI KOMPLEKS MEMBELI-BELAH

Dah beberapa hari Mak asyik merungut macam-macam barang yang biasanya dibeli di supermarket telah kehabisan. Mak mengajak pergi membeli-belah di Jusco Seremban.

Jadi hari ini, semua bangun dan sarapan awal. Along yang bekerja di Seremban dan duduk menyewa bersama rakannya di sana telah balik petang semalam untuk membawa kita orang ke sana.

Bila semua dah siap, tak muat pula nak masuk ke dalam kereta Along. Van Angah pula dihantar ke bengkel kerana di senduh orang tiga hari lepas. Hujung-hujung, tiga orang terpaksa naik bas ke Seremban.

Ini Mak, Bid, Alang dan kakak singgah di rumah sewa Along untuk solat. Angah bawa adik-adik untuk terus balik ke rumah dengan bas kerana mereka asyik meragam saja sejak tadi. Nasib juga mereka takut dengan Angah dan akur saja untuk balik.

Rupanya ramai betul orang ke kompleks membeli-belah. Kita orang sampai sebelum pukul 10 pagi, jadi tak ada masaalah untuk parkir. Tetapi bila dah tengahari, kompleks dah sesak dengan orang. Tunggu giliran untuk bayar pun memakan masa yang amat lama.

2 ulasan:

  1. salam bid...

    kan cukup bulan? biasalah awal2 bulan org gi shoping...

    BalasPadam
  2. Aslmkm.
    Hobi byk org la katakan! :)

    BalasPadam