Selasa, Ogos 31, 2010

SIBUK MENYIBUK

Hari ini Bid, kakak dan Alang ikut Mak pergi membeli barang keperluan citarasa Mak. Adik-adik pun ikut juga kerana mereka mahu beli kasut raya.

Kalau ikutkan hati memang malas sebab terpaksa berasak-asak dengan orang di sana-sini. Tapi kerana kehendak Mak kita orang terpaksa ikut sajalah. Alang merungut-rungut sepanjangan saja kerana dia yang terakhir baik demam. Jadi dia yang terlebih letih.

Itulah yang sebenarnya berlaku. Tempuhari selepas selesai saja menghantar semua tempahan, hampir semua ahli keluarga demam.

Mulanya Along yang demam dan batuk. Mungkin Along yang membawa virus balik dari rumah sewanya. Lepas tu Bid dengan Mak pula mula batuk-batuk. Kemudian kita dah demam pula. Setelah itu seorang demi seorang ikut demam dan batuk-batuk.

Habis terganggu jadual asal untuk cuci-cuci rumah dan mengemas awal. Memang sudah begitu jadinya. Nampaknya cuti hari minggu yang akan datang ni terpaksalah ramai-ramai bergotong-royong bergegas menyelesaikan urusan mengemas dan membereskan hal-hal rumah.

4 ulasan:

  1. Aslmkm.
    Tabahlah menghadapi setiap sesuatu dugaan ya ... pasti ada hikmahnya!
    Yakinilah!

    BalasPadam
  2. Salam Bid.
    Ujian kecil saja tu!
    Harus tabah menghadapi dugaan. Insya Allah, berkat!

    BalasPadam